Domácí cvičení: Jak na něj?

Chcete začít se cvičením z domova? Nestačí jen rozložit karimatku a najít si video. Připravte se na domácí posilovnu bez nářadí, která vám pomůže efektivně zlepšit fyzickou kondici. Cvičit můžete kdykoli, třeba i na home office nebo na mateřské dovolené. Na co se zaměřit, aby měla vaše námaha opravdu smysl?

Najděte si pohyb, který vás baví

Základním kamenem úspěchu je najít si cvičení, které ve vás probudí i radost. Někoho více baví kardiocvičení jako aerobic, jiný rád posiluje s vlastní vahou. Na internetu najdete různé videolekce, dokonce i taneční, jógu, HIIT tréninky, pilates a spoustu dalších fyzických aktivit. Začněte pomalu a zbytečně se nepřetěžujte – mohli byste si spíše ublížit. Navíc si cvičení můžete zbytečně zprotivit. Na začátek zařaďte spíše protahování a lehkou zátěž,postupně fyzickou aktivitu prodlužujte nebo navyšujte stupeň obtížnosti. Na konci sportování vždy zařaďte strečink, ať si svaly protáhnete a nebolí vás.

 

Pravidelnost vede k rutině

Ať už si najdete jakékoli vybití, snažte se domácímu cvičení věnovat pravidelně ve stejný čas. Někomu bude stačit sportovat dvakrát týdně večer, jiný se neobejde bez skoro každodenní dávky pohybu. Pokud vám to dnes nejde, udržte si motivaci. Příště to bude lepší.

 

Zároveň se snažte typy cvičení měnit. Ideální je střídání kardia a posilování. Necvičte dlouhodobě stejný typ aktivity, přetěžovali byste stále stejné svaly. Navíc by si tělo mohlo na pohyb zvyknout a přestalo by pálit tuky takovou rychlostí. Do svého týdenního plánu zařaďte alespoň dva dny odpočinku, kdy sportovat nebudete.

 

Posilujte imunitu

Spolu s fyzickou námahou je dobré posilovat i imunitu. Jezte dostatek ovoce a zeleniny, vyvarujte se těžkých jídel a sladkostí a doplňujte vlákninu a probiotika. Zdravé zažívání s dostatkem minerálů a vitaminů a pravidelný pohyb vám pomohou odolat infekčním chorobám.

 

Motivujte se pěknými pomůckami

Jakmile cvičení zapadne do přirozeného běhu vašeho života, odměňte se. Na začátku vám postačí staré triko a tepláky, posilovat můžete s plnými PET láhvemi. Postupem času si můžete udělat radost a motivovat se nákupempěkného sportovního tílka, kvalitních legínů a opravdových činek nebo jiného náčiní.

 

Jak cvičit doma, aby to mělo smysl?

Domácí cvičení při home office nebo mateřské vás ušetří zdlouhavé cesty do posilovny i nekomfortního pocitu při cvičení ve skupině. Můžete cvičit kdykoli se vám to hodí. Získáte tak zdravý návyk i lepší kondici. Cvičení má významný vliv na naši náladu, dokáže vám tedy vylepšit den. Samá pozitiva a jednoduché provedení – tak na co ještě čekáte?

 

Dále čtěte:

5 zdravých receptů, které podpoří vaše trávení
Jak posílit imunitu v době koronaviru?
Jak se vyvarovat nákazy během epidemie koronaviru?

Tereza Hášová

Celý život bojuji s atopickým ekzémem, proto se zajímám zejména o prospěšný životní styl a péči o pokožku. Ráda vařím klasická jídla ve zdravějším hávu a věnuji se i psychické hygieně. Myslím, že zdravé zažívání a pohyb mají velký vliv na fungování našeho těla a duševní pohodu.