Jak posílit imunitu v období koronaviru?

V současné situaci se všichni snažíme, jak nejlépe umíme. Kromě vyhýbání se lidem a davům je na místě i posilování imunity. Jak posílit imunitu proti koronaviru?

Právě teď je ta chvíle, kdy by lidé měli zapracovat na své imunitě. Určitě ale doporučujeme obranyschopnost svého organismu podporovat celoročně. Musíme se chovat zodpovědně ke svému tělu i sami k sobě. Jak tedy co nejlépe posílit svou imunitu?

 

Jak posílit imunitu?

Máme pro vás několik základních tipů, jak posílit imunitní systém nejen v období koronaviru.

1.     Dopřejte si dostatek spánku

Spánek je pro naše tělo i mysl velmi důležitý. Je to také to vůbec nejlepší, co pro své tělo můžete udělat. Ideální je spát 7–8 hodin denně.

2.     Vyhýbejte se stresu

Určitě to v této situaci není jednoduché, ale neztrácejme naději. Snažme se příliš se nevystavovat stresovým situacím. Pokud si najdete chvilku pro sebe a alespoň na pár minut budete relaxovat, pomůže vám to pročistit si mysl a zůstat v klidu a pohodě.

3.     Hýbejte se

Procházky po venku teď nejsou úplně ideální volbou. Pokud ale máte zahradu nebo balkon, určitě možnost být na čerstvém vzduchu plně využijte. A jestli jste už několikátý den nevytáhli nos z domu, zkuste se hýbat alespoň doma. Jednoduchá cvičení na doma zvládnete i bez fitka.

4.     Jezte zdravě

Nikoho nepřekvapí, že zdravá strava je důležitá. Zejména v tomto období jezte ovoce a zeleninu, které mají dostatek potřebných látek a vitaminů. Vhodné jsou citrusy obsahující vitamin C. Nebojte se ani česneku a cibule. A dopřejte si sem tam i šálek bylinkového čaje. Například echinacea podporuje správnou funkci našich dýchacích cest a má pozitivní vliv na imunitu.

 

Jak posílit imunitu dítěte?

Imunita se u dětí vyvíjí od okamžiku porodu. Existuje ale několik rad, jak posílit imunitu kojence i větších dětí. Vesměs jsou ale úplně stejné, jako je tomu u dospělých: jíst hodně ovoce a zeleniny a mít přísun potřebných minerálních látek a vitaminů. U dětí jsou důležitou složkou také rostlinné oleje. Používejte proto například olivový olej. Stejně tak dopřejte dětem dostatek spánku a pohybu. Rozhodně také nepodceňujte hygienu, zejména mytí rukou.

 

Mytí rukou

O mytí rukou nyní slyšíte ze všech stran. Ano, je to opravdu velmi důležité. Základní hygienické návyky byste teď měli dodržovat více než kdy jindy. Ruce si myjte mýdlem pod teplou vodou, a to alespoň po dobu 40 vteřin. Nezapomínejte se umýt i mezi prsty a pod nehty. Ideálně používejte i dezinfekci na ruce, zejména při odchodu z a příchodu do domácnosti.

 

Jaké vitaminy posilují imunitu?

Imunitu podporují různé vitaminy. K těm nejdůležitějším patří:

  • Vitamin C – posiluje imunitní systém a působí i jako antioxidant.
  • Vitamin B – podporuje metabolismus a přispívá ke správnému fungování imunitního systému.
  • Vitamin D – má vliv zejména na vstřebávání vápníku a fosforu a posiluje buňky právě v boji s infekcemi.

 

Zapojte i minerální látky

Kromě vitaminů jsou pro naši imunitu důležité i minerální látky: zinek, železo nebo selen. Všechny podporují imunitní systém. Užívat je můžete i jako doplňky stravy, jelikož z běžné stravy je člověk často nepřijímá v dostatečném množství.

Tělu je potřeba dodávat i prospěšné živé bakterie v podobě probiotik. Mají příznivý účinek na střevní mikroflóru. Právě v ní totiž sídlí až 70 % našeho imunitního systému. Dobré trávení má na naši obranyschopnost velmi vysoký vliv.

 

Dále čtěte:

5 zdravých receptů, které podpoří vaše trávení
Jaký je rozdíl mezi probiotiky a prebiotiky
Co to jsou probiotika?

Dana Grófová